- 💻 Tester oprogramowania i entuzjasta Playwright'a
- 👨💼 Organizator eventów i konwentów w Polsce
- 🧙♂️ Game Designer (Unity, Unreal Engine)
- ✍️ Artysta (Krita, Photoshop, Blender, Canva)
"Gdy w kimś żyje artysta, wtedy - bez względu na rodzaj pracy - człowiek ten staje się istotą pełną inwencji, poszukującą, śmiałą i wyrazistą. Wzbudza zainteresowanie innych. Niepokoi, złości, oświeca, otwiera drogi ku lepszemu rozumieniu. Gdy ci, nie będący artystami, próbują już zamknąć księgę, on pokazuje, że możliwe są jeszcze dalsze stronice."
~Robert Henri
Zainteresowania
Moja przygoda z organizacją rozpoczęła się niewinnie. W 2016 roku chciałem wyjść do ludzi oraz kontynuować tradycję spotkań fanów pewnej kreskówki. Raz w miesiącu wspólnie się zebrać, wymienić się doświadczeniami i miło spędzić czas.
W 2017 roku część z tej grupy postanowiła założyć organizację, pod nazwą Stowarzyszenie Bronies Silesia, która pozwoliła na stworzenie wydarzeń w Miejskim Domu Kultury w Katowicach. Aż do końca działania stowarzyszenia byłem jej aktywnym członkiem Zarządu, ale też współodpowiedzialnym za budżet, tworzenie materiałów promocyjnych oraz zebranie osób chętnych do podjęcia współpracy!
"Jest w organizacji konwentów coś, czego nie da się od tak opisać. Od fanów, dla fanów, w formie wolontariatu!" ~ja pędzący pomóc uczestnikowi
Nie sądziłbym, że doszedłbym do organizacji wydarzenia na ponad 5 tys. uczestników gdyby niezrównana pomoc oraz docenienie przez Fundację BT, w której kontynuuję moje działania oraz dalszą organizację większych mniejszych wydarzeń na terenie Śląska oraz całej Polski.
Początkowo byłem skierowany na karierę tworzenia oraz projektowania aplikacji, nie zastanawiając się zbytnio nad aspektami, które w testowaniu grają kluczową rolę! Dopiero z czasem zacząłem zauważać drobne niuanse, a te potrafią być bardzo ważne, w przypadku doświadczeń, jakie może odebrać klient czy użytkownik.
"Każdy pracownik jest równie ważny i odgrywa kluczową rolę w procesie produkcyjnym oraz sukcesie projektu!" ~Whole Team Approach
Pierwsze kroki postawiłem testując komercyjnie gry komputerowe, gdzie możemy spotkać testowanie eksploracyjne, testy potwierdzające oraz regresji. Z dalszym rozwojem oraz gromadzeniem wiedzy zauważyłem, że technik oraz rodzajów testów jest znacznie więcej. Treści te usystematyzowałem poprzez zapoznanie się z sylabusem i zdaniem egzaminu na certyfikowanego testera ISTQB Foundation Level 4.0.
Aktualnie zgłębiam tajniki framework'a Playwright, aby doszkolić się i uzyskać kwalifikacje do stania się testerem automatyzującym!
Dla niektórych pierwsza przygoda z grami zaczynała się od konsoli Pegasusa, Nintendo, może Playstation. W moim przypadku był to Windows 2000 i ogrywanie Sapera oraz Pinballa. Z czasem biblioteka gier rozrosła się, a wraz z nią moje głębsze zainteresowanie Game Designem.
"Dlaczego tak to zostało zrobione? Czemu ludziom tak bardzo podoba się ta rozgrywka? Co można by było zrobić lepiej, aby gra była jeszcze lepsza?" ~ja w głowie
Te oraz wiele innych pytań zadaję do dzisiaj, zgłębiając tajniki silnika Unity oraz ostatnio Unreal Engine. Uważam, że gry komputerowe, a ale i ogólnie gry każdego rodzaju, to medium o potężnym potencjale, w których można puścić wodzę wyobraźni oraz kreatywności, z zaznaczeniem słuchania graczy oraz poznania ich społeczności.
Podobnie do gier, nierozerwalną częścią moich zainteresowań było i jest kreatywne tworzenie, rysowanie oraz śledzenie niesamowitych dokonań artystów w internecie, jak i na przestrzeni historii sztuki.
"Jedyne co nas ogranicza to rzeczywistość! Zaakceptuj ją, albo pozwól się jej zniewolić!" ~moje słowa
Nabytą wiedzę wykorzystuje podczas designu materiałów promocyjnych na wydarzenia oraz prezentację dla współorganizatorów. W tym celu najczęściej korzystam z programów, takich jak Canva czy Photoshop. Tworzę własne obrazy i uczę się hobbystycznie, korzystając z dobrodziejstw aplikacji Krita oraz Blender3D.